Top 11 # Xem Nhiều Nhất Cấu Trúc Keep Sb Adj Mới Nhất 3/2023 # Top Like | Comforttinhdauthom.com

Cấu Trúc Make Sb Và Các Cấu Trúc Liên Quan Của Make

Cấu trúc make sb là một trong những chủ điểm thông dụng nhưng vô cùng đơn giản.

Make trong tiếng anh nghĩa là “làm”, “khiến”.

Negative moods will make things worse.Tâm trạng tiêu cực sẽ khiến mọi thứ tồi tệ hơn.

He made her cry.Anh ấy đã làm cô ấy khóc.

2. Các cấu trúc make sb trong tiếng Anh

Cấu trúc make sb trong tiếng Anh được sử dụng rộng rãi ở cả giao tiếp hàng ngày và trong những bài thi trên trường lớp.

Cấu trúc make sb này được sử dụng nhiều trong các bìa thi với ý nghĩa bắt/khiến ai đó làm gì.

Ai/cái gì bắt/khiến ai làm gì

Một số cấu trúc tương đồng với cấu trúc make sb do sth

Cấu trúc make to V là cấu trúc có nghĩa là “bị bắt”, “bị buộc”. Cấu trúc này thường là dạng bị động của cấu trúc make sb bên trên.

Ai bị buộc/bắt làm gì

My mom make me wake up at 5 o’clock → I was made to wake up at 5 a.m. Tôi bị buộc phải thức dậy lúc 5 giờ sáng.

My sister made me finish my homework before I went out. I was made to finish my homework before I went out. Tôi phải hoàn thành bài tập về nhà rồi mới được đi chơi

3. Cấu trúc make possible/impossible

Nhắc đến cấu trúc make sb thì bên cạnh đó chúng ta sẽ nhớ ngay đến cấu trúc make possible/impossible.

Khiến điều gì đó thuận lợi, dễ dàng, nhanh hơn.

Khi theo sau possible là một động từ nguyên mẫu có to chúng ta sử dụng “it” phía trước nó.

Cấu trúc make possible/impossible N/ cụm N

Theo sau possible là một danh từ hoặc một cụm danh từ thì chúng ta không dùng “it” như ở cấu trúc trên.

4. Bài tập về cấu trúc make somebody

Áp dụng cấu trúc make sb đã học trong bài trên chuyển các câu sau từ tiếng Việt sang tiếng Anh.

Mẹ tôi bắt tôi đi chợ mỗi ngày.

Anh ấy khiến cô ấy đến trường.

Vụ tai nạn đã khiến anh ta mất đi một cánh tay.

Hành động nhỏ của bạn khiến tôi vô cùng ấm áp.

Anh ấy luôn khiến mọi người lo lắng.

Chiếc bánh kem lớn khiến lũ trẻ vô dùng thích thú.

My mother made me go to the market every day.

He made her go to school.

The accident made him lose an arm.

Your little action makes me extremely warm.

He always makes people worry.

The large cake makes the children who are not using it amused.

I. Viết Các Câu Cảm Thán, Dùng Cấu Trúc What + A/ An + Adj + N!

I. Viết các câu cảm thán, dùng cấu trúc What + a/ an + adj + N!

1. He is an intelligent boy.

……………………………………..

2. It is fresh milk.

……………………………………..

3. They are naughty student.

……………………………………..

4. It is an exciting trip.

……………………………………..

5. They are delicious cake.

……………………………………..

6. He is a good child.

……………………………………..

7. It is a lovely view.

……………………………………..

8. They are bright rooms.

……………………………………..

9. The weather is very awful.

……………………………………..

10. The meal is very delicious.

……………………………………..

11. The boy is very clever.

……………………………………..

12. The pictures are very colorful.

……………………………………..

13. The dress is very expensive.

1. dog/ under/ table// yes

……………………………………..

2. books/ on/ bookshelf// No

……………………………………..

3. flowers/ in/ garden// No

……………………………………..

4. refrigerator/ near/ kitchen table// No

……………………………………..

5. armchairs/ in front of/ television// Yes

……………………………………..

6. ball/ on/ floor// Yes

……………………………………..

7. stools/ in/ living room// No

……………………………………..

8. tub/ in/ bathroom// No

……………………………………..

III. Dùng các từ cho sẵn trong khung để hoàn tất đoạn văn dưới, sau đó thì trả lời câu hỏi.

Minh lives in a lovely (1)……..in Ho Chi Minh city. His apartment is (2)………very big but it is very (3)…………There are five (4)…………in the apartment- a living room, two bedrooms, a kitchen and a bathroom. The (5)……….is very beautiful. It has a sink, a (6)………….and a shower. The kitchen is very modern. There are (7)…………..in the kitchen: refrigerator, washing machine, dishwasher, gas cooker, electric stove, oven, kitchen table,… . Minh’s bedroom isn’t (8)…………, but it’s very bright. There’s a (9)………….view from his bedroom. Minh (10)…………likes his apartment very much.

Where does Minh live?

How many rooms are there in his apartment?

What are there in the bathroom?

Is there a gas cooker in the kitchen?

How is Minh’s bedroom?

Does Minh like his apartment?

IV. Dùng các từ cho sẵn trong khung để hoàn tất các câu dưới.

Painters doctor teacher farmer journalists dentist musician

1. She teaches the children in a school. She is a……….

2. He takes care of people’s teeth. He is a…………..

3. They paint pictures. They are………….

4. He grows vegetables on the farm. He is a………..

5. She plays the piano. She is a………….

6. He looks after sick people. He is a……………

7. They write articles for a newspaper. They are………….

I/ ViÕt l¹i c¸c c©u sau sö dông lèi nãi c¶m th¸n.

1, This is a very comfortable room

How……………………………………………………!

2, These are modern computers

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

How……………………………………………………!

– Hình thức so sánh hơn của các tính từ có một âm tiết

BE + ADJ +ER +THAN

Eg: I’m stronger than you

This house is bigger than that house.

– Hình thức so sánh hơn của các tính từ có 2 âm tiết trở lên

MORE + ADJ + THAN

Eg: My sister is more beautiful than me

– Hình thức so sánh nhất của các tính từ có một âm tiết

BE + THE + ADJ + EST

Eg: This tower is the tallest

Minh is the tallest student in my class

– Hình thức so sánh của các tính từ có 2 âm tiết trở lên

BE + THE MOST + ADJ

Eg: Ba is the most intelligent student in our school.

* Note:

– Với một số tính từ ta phải gấp đôi mẫu tự cuối trước khi thêm “er” hoặc “est”.

-Các tính từ có 2 âm tiết thường có hình thức so sánh hơn là “more + adj + than”, nhưng khi tính từ từ có 2 âm tiết tận cùng bằng “y” như “happy”, “funny” thì hình thức so sánh hơn là ” adj + er +than” và hình thức so sánh nhất là ” the + adj + est”.

– Các tính từ có 2 âm tiết khác thường có dạng so sánh hơn là “er” và so sánh nhất là “est” là những tính từ tận cùng bằng “le, ow, er”

– Hình thức so sánh hơn và so sánh nhất của các tính từ bất quy tắc

1. A new house is chúng tôi old one (expensive)

2. Motorbike are………..bicycle. (fast)

3. My television is chúng tôi television. (modern)

4. Summer is ……….spring. (hot)

5. Jane is chúng tôi sister. (beautiful)

6. Skirts are…………….dresses. (cheap)

7. Her English is chúng tôi English. (good)

1. Nile River is ………….river in the world. (long)

2. This book is chúng tôi three book. (interesting)

3. Ho Chi Minh city chúng tôi in Viet Nam. (big)

4. They are…………..students in my class. (good)

5. These houses chúng tôi the village. (beautiful)

6. Winter is ………..season in the year. (cold)

7. Airplane is chúng tôi of transport. (fast)

1. Orange juice is …………….coffee. (good)

2. Hanh is …………..student in the class. (clever)

3. Cars are………….motorbike. (expensive)

4. Mai is chúng tôi of three sister. (beautiful)

5. The blue dress is chúng tôi dress one. (cheap)

6. Watching TV is…………reading book. (interesting)

7. This apartment is chúng tôi your family. (suitable)

1. Hoa’s father works chúng tôi chúng tôi countryside.

2. A nurse take chúng tôi people.

3. The books chúng tôi bookself.

4. His house is chúng tôi house.

5. Jones lives…………American.

1. Our friends (come)……….here soon.

2. My father never (drink)……….coffee.

3. I usually (go)……….to school by bike.

4. He (visit)………….his grandmother next week.

5. Jane (play)……….the piano at present.

6. We (not invite)……………….many friends to the party tonight.

7. I (be)…………..rich someday.

1. His telephone number is 8456785

……………………………………………………..

2. It’s about two kilometers from my house to the movies theater.

……………………………………………………..

3. I will go camping next week.

……………………………………………………..

……………………………………………………..

5. She will be fourteen on her next birthday.

……………………………………………………..

6. My father is an engineer.

……………………………………………………..

7. My address is 23 Ly Thuong Kiet street.

……………………………………………………..

8. He works in a hospital.

…………………………………………………….

VII. Em hãy cho dạng so sánh hơn kém và cao nhất của những tính từ sau.

VIII. Em hãy dùng cấu trúc cảm th án : What + noun phrase để viết lại nh ững c âu sau.

V í d ụ : 0. The living room is very lovely.

What a lovely living room!

1. The movie is very interesting.

2. This bed is very comfortable.

3. That car is very fast.

4. The dress is very beautiful.

5. The test is very difficult.

6. The weather is very awful.

7. The cake is very delicious.

8. The picture is vey expensive.

9. The yard is very large.

10. The boy is very friendly. IX. Em hãy cho dạng đúng của tính từ so sánh trong ngoặc để hoàn thành đoạn hội thoại sau.

Interviewer : Excuse me. Can I ask you some questions about this health club ?

Kien : Yes , of course.

Interviewer : Fist of all . Why do you come to the health club?

Kien : Because I fell fitter (fit)0 and ( healthy )1

Interviewer : Fine. And how can we make the health club (good)3

than it is now?

Kien : Hmm. We need ……………………( big)4 changing rooms. They’re ………………. (bad )5 part of the club. Yes, the changing rooms are ………………..(important)6 thing for me.

Interviewer : I see. What about ………………………(low)7 prices?

Kien : Yes, this is ……………………(expensive)8 club in the town. The Youth club is …………………… (large)9 but it’s …………………..( cheap)10. It is about 30.000 VND a month.

actor bathroom dining room dishwasher dryer

engineer fireman garage kitchen nurse

refrigerator sitting room stove student washing machine

1. He works in a hospital. He takes care of sick people. He is a ………

2. She writers articles for newspapers. She is a ……………… .

3. He works in a hospitals. He takes care of people’s teeth. He is a ………

4. He works on a farm. He grows vegetables and raises cattle. He is a ……

5. She works in a studio. She paint pictures. She is a ……………… XII. Em h ãy đọc đoạn văn sau rồi chọn đáp án đúng cho mỗi câu hỏi.

0. Who have the worst accident records of all?

 A. Young men B. Young women C. Old men D. Inexperienced men

1. According to the survey, who are the most likely to have an accident ?

A. Young and experienced drivers. B. Old and inexpericenced drivers.

C. Young and old drivers. D. Young and inexpericenced drivers.

2. Young men often choose ………………………….. .

A. expensive cars. B. fast cars with big engines.

C. slow cars with big engines. D. fast car with small engines.

3. Who have an effect on the driver ?

A. passengers B. policemen C. children D. journalists.

4. When young male drivers have the wife of girlfriends in the car, their driving becomes ………………………….

A. worse B. better C. slower D. faster

XII. Em hãy dung từ gợi ý để viết hoàn chỉnh những câu sau.

Ví dụ : 0. The Nile / longest / river / world.

The Nile is longest river in the world.

1. Trang / the / good / student / our class .

2. Refrigerator / next /closet / and / front / dishwasher.

3. Traveling / train / slower / but / intersesting /traveling / plane.

4. Miss / Hue / take care / sick children /same hospital / as / mother.

5. Which / most / suitable house / Mr. Lam /and / family ?

6. Uncle / farmer / and / grow / lot / vegetables / his farm.

7. It / difficult / find / a partment / Ho Chi Minh city ?

8. Brazil / most / successful / soccer team / world.

9. Who / the / fat / person / your / group?

10. Lesson / this year / long / and / more difficult / those / last year.

XIV.Em hãy dịch những câu sau sang tiếng anh.

1. Một bãi biển mới đẹp lam sao ! Chúng tôi sẽ đến đó vào dịp hè này.

2. Tokyo là một trong những thành phố đắt nhất thế giới.

3. Cuộc sống ở thành phố ồn ào hơn nhưng thú vị hơn cuộc sống ở nông thôn.

4. Chị gái mình là một nhà báo. Chị ấy viết bài cho báo thanh niên.

5. Máy bay là một phương tiên giao thông nhanh nhất.

* Cách dung: Thì hiện tại tiếp diễn diễn tả một hành động đang xảy ra tại lúc nói trong hiện tại.

Ví dụ: She is listening to music at the moment

* Lưu ý: – Hiện tại phân từ được thành lập bằng cách them “ing” vào sau dạng nguyên thể của động từ.

– Có một số động từ tận cùng bằng “e” câm , ta phải bỏ “e” này đi trước khi them “ing” vào sau động.

– Đối với một số động từ ta phải gấp đôi phụ âm cuối trước khi thêm “ing” vào động từ.

– Thì hiện tại tiếp diễn thường được dùng kèm với các trạng từ “now, right now, at the moment, at present” để nhấn mạnh tính chất đang tiến hành của hành dộng ngay lúc nói.

– Các thể của hiện tại tiếp diễn

Khẳng định: S + am/ is/ are + V-ing

Phủ dịnh: S + am/ is/ are + not + V-ing

Nghi vấn: Am/ is/ are + S + V -ing?

Ví dụ: He’s answering the telephone.

B. BÀI TẬP

I.Cho dạng đúng của động từ trong ngoặc.

1. My sister often (clean)……………….the floor in the morning.

2. She often (listen)…………………to music in her free time.

3.I (visit)……………….my grandparents next week.

4.I usually (go)………………to school by bike but tomorrow I (go)……………to school by car.

5. Please tell my mother I (call)……………….again after seven.

1. My date birth is March twelfth.

2. She will 15 years old next Sunday.

3. Hello. Can I speak Lan, please?

4. What’s your telephone?-8364367

5. My mother is out the moment.

6. Will you free this afternoon?

7. I’m happy because I have lots friends.

8. How old will you be your next birthday?

9. July first my birthday.

1. I usually have breakfast at 6 a.m.

……………………………………………………

2. Lan lives with her aunt.

……………………………………………………

3. It’s three kms from my house to the post office.

……………………………………………………

4. I’m absent from class because I’m sick.

……………………………………………………

5. My father is a teacher.

……………………………………………………

6. I go to school by bike.

1. My sister often (clean)……………….the floor in the morning.

2. She often (listen)…………………to music in her free time.

3. I (visit)……………….my grandparents next week.

4. I usually (go)………………to school by bike but tomorrow I (go)……………to school by car.

5. Please tell my mother I (call)……………….again after seven.

6. She (be)……………..ten on her next birthday.

V. Dùng các từ gợi ý trong khung để hoàn thành các câu sau.

1. My chúng tôi 4A Tran Phu street.

2. What is your………………? 82546765

3. For your……………..please write your name, your age, your education, your experience, etc.

4. You can find his telephone number in the ………………….

VI. Hoàn thành các đoạn hội thoại sau.

a. Phong: Hello. My name’s Phong.

Nam: Nice………….. chúng tôi Phong. I ……….Nam.

………….you a ……………student?

Nam: Oh, so……… …… .

b. Ba: Hi, Nam.

Nam: …………., Ba. chúng tôi again.

This chúng tôi classmate. …………..name’s Phong.

Ba: Nice……… chúng tôi …………..

Phong: …………. ………… ………… ………….. .

VII. Đọc đoạn văn và trả lời câu hỏi.

My family has six people. My parents are teachers in high schools. My father teaches English and my mother teaches Literature. I have three older sisters. My eldest sister is also an English teacher in a University. She’s always busy from morning till night. My second sister is a businesswoman. She helps my uncle in his company as an assistant. She often goes on business trips to a lot of cities in Viet Nam so I often get souvenirs from her. The other sister is a talented dressmaker.(có tài, có khiếu)

1. How many people are there in this family?

2. What do her parents do?

3. What does her mother teach?

4. Where does her second sister work?

5. Why does she often get souvenirs from her second sister?

6. What is her third sister’s job?

VIII. Điền một từ thích hợp vào chỗ trống.

1. They are waiting for a bus at the…………….

2. I am going to the chúng tôi send a letter.

3. My chúng tôi 92A Nguyen Trai street.

4. chúng tôi Tran

5. Her chúng tôi Thi.

Hoa (be)…………….a new student in class 7A. Her parents (live)………….Hue, and she (live)…………with her uncle and aunt in Ha Noi. Hoa (have)……………..a lot of friends in Hue, but she (not have)…………..any friends in Ha Noi. Many things (be)………..different. Her new school (be)………….bigger than her old school. Her new school(have) chúng tôi of students. Her old school (not have)………….many students. Hoa (be)…………..unhappy. She (miss)………….her parents and her friends in Ha Noi.

X. Em hãy cho dạng đúng của động từ trong ngoặc để hoàn thành những câu sau.

1. It’s 10 o’clock in the morning. We (stay) ……………………… at home. I ( play) ……………………. video games and my sister ( read ) ………………… a book in her room.

2. How many books your library (have )………………….., Lien ?

– It (have ) …………………… a lot, about one thousand.

3. In Viet Nam there (be) ……………………….. no lesson Saturday.

4. Hoa’s brother (go) ……………………… to the library every afternoon. He (like) ………………….. reading science books, but he (not like ) …………………. history and geography books.

5. How we (find) …………………….. a book in the library ? XI. Em hãy chọn từ cho trước điền vào mỗi chỗ trống để hoàn thành đoạn văn sau.

Children has help important interesting

Learn libraries problems see use

Books play a very ………………… (1) part in your life. It’s true that every family …………………. (2) books. We can …………………(3) books every where. We can …………………(4) many things from books. Books ………………….(5) us in self-ducation and deciding ……………….. (6) in life.

Today, there are a lot of public ……………….. (7) in our country and all people have the right to ………………..(8) them.

Each year hundreds of new books for ………………….(9) appear in Viet Nam. The books are very …………………… (10) and children like reading them very much.

See Sb Do Và See Sb Doing Trong Tiếng Anh

A. Ví dụ tình huống see sb do trong tiếng Anh

Ví dụ có một tình huống là: Tom lên xe của mình và lái đi. Bạn đã nhìn thấy điều này. Bạn có thể nói:

– I saw Tom get into his car and drive away.

(Tôi đã nhìn thấy Tom lên xe của mình và lái đi.)

Trong cấu trúc này chúng ta sử dụng động từ get/drive/do… (nguyên mẫu không to).

Khi mà: Somebody did something + I saw this

Bạn sử dụng cấu trúc: I saw somebody do something

Lưu ý trong cấu trúc trên chúng ta sử dụng động từ nguyên mẫu không có to.

Nhưng sau một thể bị động (Passive) chúng ta sử dụng giới từ to.

Ví dụ:

– They were seen to go out.

(Họ đã bị nhìn thấy đi ra ngoài.)

B. Ví dụ tình huống see sb doing trong tiếng Anh

Ngày hôm qua bạn đã nhìn thấy Ann. Cô ấy đang chờ xe buýt. Bạn có thể nói:

– I saw Ann waiting for a bus.

(Tôi đã nhìn thấy Ann đang chờ xe buýt.)

Trong cấu trúc này, chúng ta sử dụng V-ing (waiting).

Khi mà: Somebody was doing something + I saw this

Bạn sử dụng cấu trúc: I saw somebody doing something

C. Sự khác nhau giữa See sb do và See sb doing

“I saw him do something” = Tôi đã nhìn thấy anh ấy làm việc gì đó – anh ấy đã làm xong một việc ( quá khứ đơn) và tôi nhìn thấy điều này. Tôi đã nhìn thấy toàn bộ sự việc từ lúc bắt đầu đến khi kết thúc.

– He fell off the wall. I saw this,

→ I saw him fall off the wall.

Anh ấy ngã từ bức tường xuống. Tôi đã nhìn thấy điều này.

→ Tôi đã nhìn thấy anh ấy ngã từ tường xuống.

– The accident happened. Did you see this?

→ Did you see the accident happen?

Tai nạn đã xảy ra. Anh có nhìn thấy điều đó không?

→ Anh có nhìn thấy tai nạn xảy ra không?

“I saw him doing something” = Tôi đã nhìn thấy anh ấy đang làm gì đó – anh ấy đang làm điều gì đó ( quá khứ tiếp diễn) vào lúc tôi nhìn thấy điều này. Tôi đã nhìn thấy anh ấy khi anh ấy đang ở giữa chừng công việc. Điều này không có nghĩa là tôi nhìn thấy toàn bộ sự việc.

– He was walking along the street.

I saw this when I drove past in my car.

(Anh ấy đang đi dọc theo con phố.)

(Tôi đã nhìn thấy điều này khi tôi chạy xe ngang qua.)

→ I saw him walking along the street.

(Tôi nhìn thấy anh ấy đang đi trên phố.)

Đôi khi sự khác biệt về mặt ý nghĩa không quan trọng và bạn có thể sử dụng cấu trúc nào cũng được.

Ví dụ:

– I’ve never seen her dance

hoặc

I’ve never seen her dancing.

(Tôi chưa bao giờ nhìn thấy cô ấy khiêu vũ.)

D. Sử dụng cấu trúc trên với See, Hear và một số động từ khác

Ví dụ:

– I didn’t hear you come in.

(Tôi không nghe thấy anh bước vào.)

– Liz suddenly felt something touch her on the shoulder.

(Liz chợt cảm thấy một vật gì đó chạm vào vai.)

– Did you notice anyone go out?

(Anh có để ý thấy ai đi ra không?)

– I could hear it raining.

(Tôi có thể nghe thấy rằng trời đang mưa.)

– The missing boys were last seen playing near the river.

(Các cậu bé bị mất tích được nhìn thấy lần cuối cùng khi đang chơi bên sông.)

– Listen to the birds singing!

(Hãy lắng nghe tiếng chim hót!)

– Can you smell something burning?

(Anh có cảm thấy điều gì đó đang cháy không?)

– I found Sue in my room reading my letters.

(Tôi đã nhìn thấy Sue đang đọc những bức thư của tôi trong phòng tôi.)

Bài tập See sb + V-ing

Các loạt bài khác:

Đã có app VietJack trên điện thoại, giải bài tập SGK, SBT Soạn văn, Văn mẫu, Thi online, Bài giảng….miễn phí. Tải ngay ứng dụng trên Android và iOS.

Theo dõi chúng tôi miễn phí trên mạng xã hội facebook và youtube:

Follow https://www.facebook.com/hoc.cung.vietjack/ để tiếp tục theo dõi các loạt bài mới nhất về ngữ pháp tiếng Anh, luyện thi TOEIC, Java,C,C++,Javascript,HTML,Python,Database,Mobile…. mới nhất của chúng tôi.

Have / Keep An Open Mind

63

SHARES

Share

Tweet

Time limit:

0

Quiz Summary

0 of 10 questions completed

Questions:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Information

You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.

Quiz is loading…

You must sign in or sign up to start the quiz.

You must first complete the following:

Results

Quiz complete. Results are being recorded.

Results

0 of 10 questions answered correctly

Time has elapsed

You have reached 0 of 0 point(s), (0)

Earned Point(s): 0 of 0, (0) 0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)

Average score

Your score

Categories

Not categorized

0%

Sorry, but that’s too bad to be bad. Come try again and better luck next time. 

Sorry, there is a lot more to do. Come try again and better luck next time.

You’ve done part of it, but still not enough.

You passed. Congratulations!

Well-done! You answered all the questions correctly.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Answered

Review

Question

1

of

10

open-minded

closed-minded

Correct

Incorrect

Question

2

of

10

2

. Question

1

point(s)

Fill in the blank with one of the idioms:

This is the second time this week you got your wires . You gave the product the wrong label.

Correct

Incorrect

Question

3

of

10

3

. Question

1

point(s)

Select all choices that agree with the following:

For the first time in years, we had a boxing match that went down to the wire and was actually very exciting.

It was impossible to tell which player would win until the end of the match.

The boxers were playing equally well.

The match was canceled in the middle but it was very exciting.

Correct

Incorrect

Question

4

of

10

4

. Question

1

point(s)

Fill in the blank with one of the idioms:

The bombing was a for the UK to strengthen domestic security.

Correct

Incorrect

Question

5

of

10

see eye to eye

have an open mind

get their wires crossed

Correct

Incorrect

Question

6

of

10

6

. Question

1

point(s)

Fill in the blank with one of the idioms:

The heart attack he got yesterday should be for him to change his lifestyle.

Correct

Incorrect

Question

7

of

10

look eye to eye

see eye to eye

see eyes to eyes

seem eye to eye

Correct

Incorrect

Question

8

of

10

8

. Question

1

point(s)

Select the choice(s) that best describe(s) the following:

The issue of pay rise is getting down to the wire in the last meeting between the board and the trade union.

The issue of pay rise is going to be ignored in the last meeting between the board and the trade union.

The issue of pay rise is going to be settled in the last meeting between the board and the trade union.

The issue of pay rise is going to be put aside in the last meeting between the board and the trade union.

Correct

Incorrect

Question

9

of

10

9

. Question

1

point(s)

Fill in the blank with one of the idioms:

We got wires crossed and I waited for an hour in the wrong place.

Correct

Incorrect

Question

10

of

10

with regard to

about

on

towards

in

at

Correct

Incorrect

CÓ THỂ BẠN CŨNG QUAN TÂM:

Tìm hiểu ý nghĩa và cách sử dụng trong thực tế một số thành ngữ tiếng Anh thông dụng: OUT OF THE BLUE. Bài tập thực hành. English idioms and how to use them in real life …

Ý nghĩa và cách dùng trong thực tế của các thành ngữ: BURNED OUT. Bài tập thực hành. English idioms and how to use them in real life …

Tìm hiểu ý nghĩa và cách dùng các thành ngữ: GO / COME / BE DOWN TO THE WIRE. Bài tập thực hành ngay. English idioms and how to use them in real life …

Tìm hiểu ý nghĩa và cách dùng các thành ngữ: LOST FOR WORDS. Bài tập thực hành ngay. English idioms and how to use them in real life …

1

2

3

92

63

SHARES

Share

Tweet